Online scan ik, net als iedereen, teksten in plaats van ze grondig te lezen. Ik probeer teksten te verbeteren zodat ze makkelijker scanbaar zij. Ik kan je helpen met deze artikels:
Waarom scanbaar schrijven?
Eyetracking-onderzoek onthult dat slechts een vierde (1/4) van een tekst daadwerkelijk wordt gelezen, omdat lezers als een ‘flipperkast’ door je tekst gaan.
8 tips voor customerproof copy
Waarom een sympathy file bijhouden?
Dit is een Excel-file, waarin we noteren hoe mensen iets zeggen of welke woorden ze gebruiken. Door deze taal op de website te gebruiken, sluiten we beter aan bij hun wensen.
Klantentaal vastleggen in sympathy file
Eerst je titel, dan pas de tekst maken
Begin met een sterke titel te schrijven: het is het eerste wat lezers zien, wekt nieuwsgierigheid op. Het communiceert je boodschap beter & helpt je gedachten te organiseren.
4 redenen om eerst je titel te bedenken alvorens de rest van het artikel te schrijven
SEO-tips short video
Video optimalisatie is cruciaal omdat social media apps steeds meer content van niet-volgers tonen in je feed.
SEO-tekst in videos om je social media bereik te boosten