Op mijn boekenplank staan zowel romans, non-fictie en natuurlijk ook veel tuinboeken.
Op mijn blog deel ik mijn favoriete marketingboeken:
Zelfhulp en persoonlijke ontwikkeling: Met “How to win friends and influence people” en “De kracht van kwetsbaarheid” toon je ook interesse in non-fictie gericht op persoonlijke groei en sociale vaardigheden.
Fictie:
mix van verschillende genres, maar met een sterke neiging naar literaire fictie, dystopische literatuur, en psychologische romans.
Literaire fictie: Boeken zoals “Een klein leven”, “Het portret van Dorian Gray”, en “Materiaalmoeheid” vallen onder deze categorie. Deze werken zijn vaak karaktergedreven en verkennen complexe menselijke emoties en relaties.
Dystopische literatuur: Je interesse in “1984”, “De stad der blinden”, “Het geheim van de dienstmaagd” en “De testamenten” duidt op een voorliefde voor dystopische verhalen die maatschappijkritische thema’s verkennen binnen fictieve toekomstscenario’s of alternatieve realiteiten.
Psychologische romans: Werken zoals “De gedaanteverwisseling” en “Een echt man” richten zich op de psychologische ontwikkeling en de innerlijke belevingswereld van de personages.
Sciencefiction en speculatieve fictie: Met titels als “Oryx en Crake”, “Het laatste woord” en “Het Alles”, toon je interesse in boeken die wetenschappelijke en futuristische thema’s verkennen.
Maatschappijkritische literatuur: Veel van deze boeken bevatten kritiek op sociale, politieke en economische structuren binnen de maatschappij.